welcome to fyfaa world dear blogger :)

Wednesday 14 November 2012

HBUK :)

Hospital Bahagia Ulu Kinta !
aku rindu sgt dgn pesakit kat sana .
expecially , Shasha and Lingling .
dua-dua pesakit ni cina .
kteorang kena betul kan persepsi org psl Tanjung Rambutan adalah tmpt org gila :(

Shasha = Stupor
yg takde mimik muka and perasaan . dea pekak and bisu . dea suke jalan je , tak boleh duk satu tempat . susah nak komunikasi nan dea , kena gune isyarat . ape yg aku suke kat dea bila dea terSENYUM :)
satu hari tu , dea pandang aku and aku pun tenung balek mata dea . bape minit pastu , aku pandang ke laen . tetibe dea tepuk bahu aku and pandang lagi . aku pun tenung je mata dea sbb aku tataw ape nak ckp , dea tak dgr and tak phm . suddenly , dea SENYUM kat aku . Ya Allah ! masa tu aku terkejut and happy sgt . sbb pesakit stupor boleh senyum kat aku . org laen pun tak penah tgk dea senyum .

Lingling = Echolalia
suke ckp perkataan berulang-ulang . dea cumel and normal mcm org laen . perkataan yg buat aku tergelak bila dea ckp ' tak mengapa , tak mengapa ' time sume org tgh bengang dgn sesuatu . dea baek , suke pegang tgn aku :)

Ya Allah , jaoh kan lah penyakit ny sume drpd fmly aku . Amin :)

No comments:

Post a Comment